A 300 éves Piarista Gimnázium a hagyományos értékeinek hű ápolása (fiúiskola, mélyen vallásos hétköznapok, lelkigyakorlatok és bűnbánati liturgiák lehetősége) mellett tudatosan törekszik a tanulók személyes megszólítása irányába (kísérés, lelki vezetés) és az újabb európai értékek és katolikus közösségszervező eszmék meghonosítása felé (alulról szerveződés, részvételi demokrácia iskolai lehetősége, diákönkormányzat, fenntarthatósági projektek). Ebbe a felelősség-megosztási struktúrába és részvételi-demokráciára nevelési irányzatba illeszkedik a médiaszakkör is. Az iskola médiás csapata, a Piarinsta a tanárok és rendi kommunikációs szakemberek uralta tartalom-szerkesztési logiákt megtörve, a tanulók irányába felelősséget biztosítva és képességeik legmélyebb kiaknázását erősítve igyekszik támogatni a társadalmi demokratikus irányzatok és a média szerepvállalásának tudatosításával járó lehetőségek iskolai lemodellezését. Elkötelezettek vagyunk egy felügyelt, de mégis önszerveződő és médiatudatosságra nevelő iskolai közeg kialakításában, a tanulói hatalmi ágak felelősségének tudatosításában és egy osztályokon átívelő médiás csapat közösségszervezésében rejlő lehetőségek felfedezésében. Ezért saját stúdió kiépítésébe kezdtünk az iskola II. emeletén, hogy jobbá tegyük a világot, erősítsük a médiatudatosságot az iskola közösségében és példát mutassunk önszervezésből és érdekérvényesítésből.